9 tys. zł kosztowała świdniczanina rozmowa z rzekomym pracownikiem banku, który twierdził, że mężczyzna padł ofiarą oszustwa.
Do Komendy Powiatowej Policji w Świdniku zgłosił się mieszkaniec naszego miasta. Mężczyzna zrelacjonował, że zadzwonił do niego konsultant parabanku, by potwierdzić dyspozycję zaciągnięcia pożyczki. Kiedy świdniczanin zaprzeczył, że chciał pożyczyć pieniądze konsultant odpowiedział, że za chwilę skontaktuje się z nim „pracownik banku” i powie co zrobić w takiej sytuacji.
Faktycznie, chwilę później do świdniczanina zadzwonił fałszywy pracownik banku i poradził, by mężczyzna przelał pieniądze na rachunek techniczny, bo prawdopodobnie padł ofiarą oszustwa. Mieszkaniec Świdnika wykonał polecenie i tym sposobem stracił 9 tys. zł, które zostały wypłacone w bankomacie na terenie kraju.
– Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownicy banku nigdy nie poproszą o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację — zadzwoń do banku lub udaj się do najbliższej placówki! Bądźmy wyczuleni na hasło, że nasze pieniądze „są zagrożone”. Oszuści bardzo często posługują się takim zwrotem. Nigdy nie działaj pod presją czasu – przestrzega asp. sztab. Elwira Domaradzka, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdniku.
Last modified: 12 września 2023