Zachęcam do udziału w ankiecie – mówi Waldemar Jakson, burmistrz Świdnika. Pomoże nam w doskonaleniu organizacji pracy, a petentom uprości załatwianie spraw, z którymi się do nas zwracają.
Mowa o corocznym badaniu stopnia zadowolenia klientów z realizacji usług administracyjnych świadczonych przez Urząd Miasta Świdnik, które rozpocznie się w maju i potrwa do końca lipca. Zeszłoroczne wyniki testu były dla urzędników magistratu pozytywne. 94 procent respondentów oceniło, że poziom informacji uzyskanej w urzędzie jest wystarczający. Tylko niecałe 6 procent, że nie.
– Chcielibyśmy, żeby na pytania ankiety odpowiedziała jak największa grupa mieszkańców miasta. Formularze są do pobrania w urzędzie. Nie zmuszamy, tylko zachęcamy – podkreśla raz jeszcze burmistrz. – Ankieta ocenia pracę poszczególnych komórek urzędu. Na pierwszej linii „frontu” jest naturalnie wydział obsługi klienta, a po nim wydziały: spraw obywatelskich i finansowy oraz Urząd Stanu Cywilnego. Wyniki ubiegłorocznej ankiety wykazują, że najczęściej klienci urzędu ubiegają się o wydanie dokumentu, bądź uzyskanie informacji. Tylko 1 procent spraw dotyczył złożenia skargi lub zażalenia.
Ważne pytanie ankiety dotyczyło terminowości załatwiania spraw przez urzędników. 74 procent respondentów stwierdziło, że ich sprawa została załatwiona w terminie, 8, że termin został przekroczony. Dużym ułatwieniem dla petentów mają być specjalnie skonstruowane wnioski- formularze. 65 procent pytanych odpowiedziało, że są one dla nich zrozumiałe, 7, że nie.
Z ubiegłorocznej ankiety dowiedzieliśmy się również, jakie są kryteria oceny pracowników urzędu. To przede wszystkim uprzejmość, troska o klienta, pomoc, doradztwo urzędnika oraz uzyskanie pełnej informacji na temat załatwianej sprawy, jak również tempo jej załatwiania.
Co ciekawe, żaden z respondentów ubiegłorocznej ankiety nie załatwiał swojej sprawy w urzędzie drogą elektroniczną. – To dla nas ważna wskazówka, jako że cyfryzacja pracy urzędów jest wyzwaniem, przed którym stoi cała polska administracja – tłumaczy burmistrz W. Jakson. – Z wyników badania wypływa również wniosek, że wciąż niedoceniana jest informacja zawarta na urzędowej, internetowej stronie Biuletynu Informacji Publicznej, choć prawie 40 procent respondentów, którzy mieli z nią kontakt uznało, że zawarte w niej informacje są wystarczające do załatwienia sprawy w urzędzie. Jednak nadal ponad połowa z zapytanych przyznała, że ze strony BIP nie skorzystała ani razu. Mam nadzieję, że wyniki tegorocznej ankiety nie będą gorsze od tych sprzed 12 miesięcy. Z każdego kolejnego badania wyciągamy wnioski i wprowadzamy je do praktyki działania urzędu.
Urząd Miasta Świdnik informuje, że od początku maja do końca lipca br. prowadzone będzie badanie ankietowe poziomu zadowolenia klienta ze świadczonych przez Urząd usług administracyjnych. Celem badania jest dokonanie przez mieszkańców oceny pracy Urzędu i urzędników. Formularze ankiet dostępne będą w siedzibie Urzędu oraz na urzędowej stronie internetowej w BIP www. bip.swidnik.tensoft.pl Informacje o wynikach badania podane zostaną do publicznej wiadomości. Zachęcamy do wzięcia udziału w badaniu.
Last modified: 30 czerwca 2020