Straciła 3 tys. zł

Autor: |

fot. KPP w Świdniku
Chciała zarobić 130 zł, zamiast tego straciła 3 000 zł. 35-letnia mieszkanka gminy Mełgiew padła ofiarą internetowego oszusta.

Kobieta wystawiła na sprzedaż akcesoria dla dzieci za pośrednictwem strony Facebook Marketplace. Na jej ogłoszenie odpowiedziała osoba zainteresowana zakupem. Poprosiła jednak o możliwość nadania paczki przez firmę InPost. Następnie 35-latka otrzymała wiadomość z informacją, że kupujący zapłacił za towar oraz koszty dostawy i została poproszona o potwierdzenie zamówienia.

Po kliknięciu w polecenie „Potwierdź” kobieta została przeniesiona na stronę logowania bankowości internetowej. Po wpisaniu loginu i hasła dostała informację, że do jej konta dodano urządzenie mobilne. Gdy zatwierdziła tę zmianę, automatycznie zablokowano jej dostęp do konta. Potem przekonała się, że ktoś, korzystając z bankomatu, wypłacił z jej konta 3 000 zł.

– Nieustannie apelujemy o zachowanie czujności podczas sprzedaży w sieci. Oszuści nagminnie przesyłają sprzedającym linki do odbioru środków finansowych za rzekome transakcje, a tak naprawdę osoby te odsyłane są na strony łudząco przypominające bankowość elektroniczną, gdzie wpisuje się wszystkie dane potrzebne do logowania do konta. Tym sposobem przestępcy uzyskują dostęp do środków finansowych i wykonują operacje bankowe pozbawiając oszczędności niczego nieświadome osoby – wyjaśnia st. asp. Elwira Domaradzka, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdniku.

Last modified: 22 maja 2023

Zmień język »
Skip to content