Kolejny mieszkaniec Świdnika padł ofiarą oszustów. Mężczyzna, chcąc opłacić pobyt w zagranicznym hotelu, stracił ponad 8 tys. zł. O sytuacji powiadomił policję.
Świdniczanin, który dokonał rezerwacji pokoju w hotelu przez jeden z popularnych serwisów internetowych, otrzymał na e-maila wiadomość z linkiem. Klikając w przesłany formularz, postępował zgodnie z wytycznymi. Podał swoje dane, dane karty oraz kod CVV.
– Gdy chciał zrobić przelew, otrzymał informację o problemach z autoryzacją transakcji, więc ponownie wykonał ją dwukrotnie. W efekcie z jego konta zniknęło ponad 8000 zł. Gdy zorientował się, że mógł paść ofiarą oszustów, zgłosił sprawę na policję – mówi st. asp. Elwira Domaradzka, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdniku.
Mężczyzna padł ofiarą phishingu. To metoda polegająca na podszywaniu się pod inną osobę w celu kradzieży pieniędzy lub danych. Mundurowi uczulają, by podczas zakupów internetowych czy dokonywania rezerwacji online być szczególnie ostrożnym. Fałszywe e-maile mogą kierować na strony do złudzenia przypominającego te, na których się logowaliśmy, jednak różniące się adresem URL.
Last modified: 18 października 2021