Przygoda z fotografią

Autor: |

Fot. SP nr 4 w Świdniku
Gotowali, pisali i rysowali, teraz przyszedł czas na robienie zdjęć. Uczniowie klasy 2a ze Szkoły Podstawowej nr 4, pod opieką wychowawczyni Agaty Gburczyk, zrealizowali kolejny autorski projekt pt. „Przygoda z fotografią”. Efekty ich pracy można podziwiać na stronie www.sp4.zso1. swidnik.pl.

Wszystko zaczęło się od „Szkoły gotowania. Kluski i śniadanie”, którą drugoklasiści wymyślili w listopadzie ubiegłego roku. W jej ramach, wspólnie ze swoimi bliskimi, przygotowali pyszne potrawy. Pomysły czerpali z tradycji rodzinnych. Projekt tak im się spodobał, że po kilku tygodniach przystąpili do kolejnego. Tym razem były to „Kolorowe historyjki klasy 2a”. Zadanie polegało na napisaniu wiersza, opowiadania lub wymyślonej historii na do wolny temat, a także wykonaniu do nich ilustracji.

– Poprzednie działania przyniosły moim uczniom wiele radości i przysporzyły miłych chwil spędzonych z rodziną. Postanowili więc realizować kolejne projekty. W prezencie mikołajkowym otrzymali ramki na zdjęcia. W czasie rozmów o fotografiach, które mogliby tam włożyć, nasunęła się myśl o zrobieniu ciekawej wystawy. Szybko powstał pomysł na nazwę projektu i sposób jego realizacji – wyjaśnia Agata Gburczyk.

Najpierw dzieci przyswoiły wiedzę teoretyczną. Zostały podzielone na kilka grup, a każda miała za zadanie poszukać informacji na dany temat, na przykład jakie były początki fotografii oraz w jaki sposób zrobić najlepsze zdjęcie. Uczniowie pozyskiwali wiedzę korzystając z zasobów Internetu, ale odwiedzali też biblio teki szkolną i miejską. Jedna z grup przygotowała ciekawostki o fotografii. Klasa dowiedziała się o aparacie ważącym 400 kilogramów, który zrobił tylko 1 zdjęcie, a także o pierwszym cyfrowym aparacie, który powstał w latach 70. XX wieku. W czasie lekcji uczniowie obejrzeli też film o początkach fotografii.

Kolejnym zadaniem było wykonanie zdjęcia na klasową wystawę. Uczniowie najchętniej fotografowali przyrodę i zwierzęta.

– Uwielbiają swoich pupili, więc to one były najczęściej obiektami ich fotografii – dodaje pani Agata. – Realizując projekt, moi podopieczni mieli szansę na rozwój kreatywności i talentu oraz na rozbudzenie zainteresowań. Cieszę się, że tak chętnie podejmują kolejne działania.

Last modified: 26 lutego 2021