PLL kupi wozy strażackie

Autor: |

Port Lotniczy Lublin SA ogłosił przetarg na zakup dwóch specjalistycznych wozów strażackich. Oferty można składać do 14 września. Samochody mają kosztować ok. 5 mln zł.

Dwa nowe samochody ratowniczo-gaśnicze zamierza kupić lubelskie lotnisko. Potrzebny jest jeden samochód szybkiej interwencji z napędem 4×4 i jeden ciężki z napędem 6×6. Będą to specjalne wozy strażackie przeznaczone do pracy na lotnisku, różniące się od tradycyjnych. Samochody, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, mają mieć pojemność wody min. 18200 litrów. Pierwszy będzie mógł przewozić 6000 litrów wody, drugi, dwa razy więcej. Oba wozy będą przystosowane do użycia wody, piany i proszku gaśniczego. Jeden z samochodów, szybszego reagowania, rozpędzi się do 80 km w czasie 25 sekund, drugi ma osiągnąć tę prędkość w 40 sekund. Każdy z nich będzie posiadał czteroosobową załogę.

– Obowiązują nas precyzyjne normy bezpieczeństwa i będziemy je spełniali. Zakupione przez nas samochody mają trzy minuty, aby dojechać do każdego punktu drogi startowej na lotnisku i podać środek gaśniczy – podkreśla Grzegorz Muszyński, prezes Portu Lotniczego Lublin SA.

Wozy strażackie muszą być wyprodukowane wyłącznie z fabrycznie nowych elementów. Zamówienie obejmuje dostawę dwóch pojazdów ratowniczo-gaśniczych bez wyposażenia wraz z pełną dokumentacją w języku polskim i angielskim. Dodatkowym warunkiem jest przeprowadzenie szkolenia operatorskiego i serwisowego, a także udzielenie gwarancji jakości i wykonywania przeglądów okresowych. Podstawowym kryterium w przetargu jest cena, ale będą brane pod uwagę też parametry techniczne oraz warunki gwarancji i serwisu.

Firma, która wygra przetarg będzie miała 9 miesięcy na realizację dostawy.

Tymczasem prace na lotnisku trwają. Rozpoczęto przebudowę linii energetycznej 110kV. W rejonie Janowic, Franciszkowa i Jackowa linie napowietrzne będą zastąpione linią kablową. W ciągu tygodnia przewieziono kolejne 40 tyś m³ gruntu i wbudowano w nasypy (prace makroniwelacyjne). Wykonywana jest kanalizacja deszczowa fi 600 PPS na odcinku od studni S2 do S5. Kontynuowane jest betonowanie kanału ściekowego K3 oraz wykonywanie podbudowy kanału ściekowego K1i K2. Trwa odwadnianie płyty postojowej. Na jej kolejnych sektorach układane są warstwy piasku. Przeprowadzana jest stabilizacja gruntu cementem. Rozpoczęto wylewanie chudego betonu.

Wciąż trwają prace przy ogrodzeniu terenu wzdłuż lasu: montażu drutu kolczastego, słupków, siatki ogrodzeniowej i tablic informacyjnych.

PLL

Last modified: 1 lipca 2020