Owoce na zdrowie

Autor: |

Nadejście wiosny często przynosi osłabienie organizmu. W związku z tym należy szukać energii ukrytej w owocach.

Czas przesilenia jest dobrym momentem, by zmienić nawyki żywieniowe. Wystarczy wyrobić w sobie nawyk do regularnego spożywania owoców w ciągu dnia. Tym sposobem dostarczymy organizmowi niezbędnych wartości odżywczych i witamin, by zachował naturalną odporność organizmu i zdrowo zniósł wiosenne przesilenie.

Jabłka są źródłem pektyn o działaniu m.in. oczyszczającym organizm. Zawierają dużo substancji odżywczych: błonnik który ułatwia trawienie, węglowodany. Wzmacniają układ odpornościowy, dzięki czemu mniej chorujemy. Zawarta w nich witamina C i P uszczelnia naczynia krwionośne.

Gruszki są bardzo cenne, gdyż obniżają ciśnienie krwi, dlatego powinny je spożywać, osoby chorujące na nadciśnienie tętnicze. Działają moczopędnie, więc jeżeli ktoś cierpi na choroby układu moczowego powinien spożywać te owoce.

Brzoskwinie zawierają witaminę C, potas, magnez, beta-karoten, żelazo i wapń oraz dostarczają składników mineralnych. Są polecanie w dietach odchudzających. Zaleca się spożywanie tych owoców, przy chorobach serca oraz krążenia.

Banany są bardzo pożywne dostarczają energii, są bogatym źródłem witamin z grupy B oraz potasu, który reguluje gospodarkę wodną oraz ilość sodu w organizmie.

Truskawki zawierają wiele witamin i minerałów, witaminę C, wapń, fosfor, żelazo, witaminę A, B1, B2 oraz PP, która reguluje dotlenienie krwi, zapobiegając łączeniu się ciałek czerwonych. Wzmacniają zęby oraz kości, a zawarty w nich magnez działa na nasz układ nerwowy uspokajająco.

Śliwki posiadają cukry witaminy, głównie grupy B, minerały i prawie tyle pektyn, co jabłka. Są bogatym źródłem witaminy A, a także potasu, żelaza, wapnia i fosforu oraz ułatwiają trawienie.

Dodawane codziennie do poszczególnych posiłków dla całej rodziny będą rewelacyjnie wpływać na zdrowie i samopoczucie.

Last modified: 2 lipca 2020