Rusza jeden z projektów zgłoszonych do budżetu obywatelskiego. Są to bezpłatne zajęcia „Na dobry początek”, realizowane przez fundację Inaczej, w całości finansowane z miejskiego budżetu.
– Kierujemy je do dzieci 4-10-letnich, które zaczynają przygodę z przedszkolem i szkołą – mówi Monika Ciechomska, terapeuta integracji sensorycznej. – Chcemy ułatwić im start w edukację. Obejmiemy je diagnozą i terapią zaburzeń integracji sensorycznej Obserwujemy, że jest dużo dzieci, którym, mówiąc obrazowo „wszystko przeszkadza”, na przykład nie potrafią się skoncentrować na lekcji, bo dociera do nich zbyt wiele bodźców słuchowych, bądź wzrokowych. Wystarczy, że coś się poruszy w klasie lub dzieje się na korytarzu, na co większość uczniów nie zwraca na to uwagi, ale innych rozprasza. I wtedy są nadpobudliwe, dokuczają kolegom, albo uciekają w izolację, bo jakoś muszą sobie z tym poradzić, a nie wiedzą jak. Uczestnictwo w naszych zajęciach właśnie tego ich nauczy.
Wioletta Rauk, specjalistka od spraw diagnozy i terapii dysleksji rozwojowej, zaprasza na zajęcia dzieci, u których rodzice zauważają problemy z motoryką małą i dużą. Można je zaobserwować już u małych dzieci. Objawy te nasilają się i w przedszkolu oraz pierwszych klasach szkoły. Widzimy, między innymi, trudności z koordynacją wzrokowo-ruchową, niechęć do pisania, czytania czy liczenia, problemy emocjonalne.
Spotkania, na które właśnie rozpoczął się nabór, odbywać się będą w pomieszczeniach udostępnionych przez Przedszkole nr 3, przy ul. Hotelowej.
Szczegółowe informacje na stronie internetowej fundacji www.fundacjainaczej.pl oraz pod numerami telefonów: trudności szkolne – 880 44 99 36, integracja sensoryczna – 505 17 41 24.
d
Last modified: 30 czerwca 2020