Na czym polega marketing 360?

Autor: |

Agencja marketingowa bez tajemnic: na czym polega marketing 360?

Wyzwania, przed którymi stają współczesne firmy marketingowe, są coraz trudniejsze. Jak, wśród milionów odbiorców, odnaleźć potencjalnych klientów dla promowanej marki? Jak dotrzeć do nich ze swoimi komunikatami i jak przebić się przez morze informacji, jakie zalewa ich każdego dnia? Jedną z odpowiedzi na te pytania jest marketing 360 stopni. Sprawdź, na czym polegają jego założenia i jak pracują agencje marketingowe, które go realizują.

Powtórka z geometrii: czym jest marketing 360 stopni?

Jak wygląda kąt, który ma 360 stopni? Wyobraź sobie, że przykładasz cyrkiel do jednego punktu i odmierzasz 360 stopni. Wrócisz w ten sposób do punktu wyjścia, zataczając okrąg. Ale… co to ma wspólnego z marketingiem?

Marketing 360 stopni nawiązuje swoją nazwą do koła, symbolizującego holistyczne podejście do reklamy. Agencja marketingowa, zamiast skupiać się na wąskim wycinku – SEO, social mediach czy kampanii reklamowej w telewizji – zajmuje się całością działań o charakterze promocyjnym. Dzięki temu przekaz, który trafia do odbiorców, jest spójny, doskonale przemyślany i zaprojektowany z najwyższą starannością. Poszczególne kanały, wykorzystywane do reklamy, są ze sobą powiązane i oddziałują na siebie wzajemnie, zapewniając efekt synergii.

Centrum koła, czyli określenie grupy docelowej w marketingu 360

Pierwszym z zadań, przed jakimi staje firma marketingowa 360, jest ustalenie, kto znajdzie się w centrum okręgu, który będzie zatoczony przez działania promocyjne. Oczywiście, powinien być to klient marki, jednak jak go rozpoznać?

Określenie grupy docelowej, do której kierowane będą komunikaty reklamowe, możliwe jest dzięki sprecyzowaniu:

  • Danych demograficznych – ile mają lat, skąd pochodzą klienci marki?
  • Zachowania klientów – jak szukają informacji, gdzie i kiedy kupują, co robią w wolnym czasie?
  • Co podoba się odbiorcom, którzy mogą być zainteresowani marką – jakie profile śledzą, jakie zdjęcia oglądają, jakie marki kupują?
  • Potrzeb klientów – jakich produktów szukają, czego potrzebują, czego im brakuje?

Dokładne poznanie odbiorców, do których agencja zamierza dotrzeć, to etap, którego nie sposób przecenić. To dzięki niemu możliwe jest zaprojektowanie działań promocyjnych, które trafią dokładnie tam, gdzie powinny.

Komunikat i narzędzia: strategia agencji marketingowej 360

Po ustaleniu, do kogo kierowany będzie przekaz, przychodzi czas odpowiedzi na kolejne pytanie, czyli: jak będzie on brzmieć? Firma marketingowa, uwzględniając wiedzę o grupie docelowej, powinna szczegółowo zaprojektować komunikat, jaki będzie wysyłany do odbiorców. Powinien on przedstawiać wartości marki, nadrzędną misję oraz skojarzenia, jakie powinna wzbudzać u swoich klientów.

Równolegle z opracowaniem komunikatu, agencja marketingowa powinna podjąć decyzję o kanałach i narzędziach, jakimi realizowany będzie marketing 360. Mogą byćto:

  • SEO – optymalizacja strony www marki i inne działania, mające na celu pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google.
  • Google Ads – kampanie reklamowe, skierowane do użytkowników wyszukiwarki. Reklamy są wyświetlane wśród wyników wyszukiwania lub na stronach www, które odwiedza użytkownik.
  • Social media – prowadzenie profili na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, YouTube, TikTok.
  • Współpraca z influencerami – włączanie w promocję marki osób rozpoznawalnych.
  • Kampanie offline – billboardy, ulotki, eventy, warsztaty, targi i akcje promocyjne.
  • Reklama telewizyjna, prasowa i radiowa.

Co ważne, w marketingu 360 nie wykorzystuje się wszystkich możliwych kanałów promocji w myśl zasady im więcej, tym lepiej. Firma marketingowa, na podstawie zebranych danych, oczekiwań klienta oraz budżetu marketingowego, wybiera spośród dostępnych możliwości te, które w danej sytuacji sprawdzą się najlepiej.

Efekt marketingu 360 stopni

Odbiorca, który jest z otoczony przez dobrze zaprojektowane komunikaty marketingowe, zostaje otulony marką. Jej obecność jest odczuwalna, ale nie jest natrętna i obciążająca. Marka i jej wartości zapisują się wyraźnie w świadomości odbiorcy. Dzięki temu budowana jest relacja, oparta na zaufaniu i przywiązaniu klienta do marki. Pojawia się dwustronna komunikacja i zaangażowanie odbiorcy w działania marki.

Oczywiście, aby sukces marketingu 360 został w pełni osiągnięty, agencja marketingowa musi na bieżąco monitorować efekty swojej pracy i, w razie potrzeby, usprawniać lub modyfikować przyjętą strategii. Dzięki skrupulatnej analizie osiąganych wyników, marketingowcy mogą odkryć, które działania przynoszą najlepszy skutek, a które nie są warte podejmowanych wysiłków.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat marketingu 360 stopni? Jesteś ciekawy, jakie korzyści mógłby przynieść on Twojej marce? Agencja 360 adCookie chętnie odpowie na wszystkie Twoje pytania i zaproponuje rozwiązania, które skutecznie wypromują Twój biznes.

/ REKLAMA /

Last modified: 28 maja 2021