Jesienne wzmacnianie organizmu

Autor: |

Wielkimi krokami zbliża się jesień – czas kojarzący się z okresem przeziębień oraz zwiększonej zachorowalności na grypę. 

Spadek temperatury osłabia nasz układ odpornościowy. Grypa może powodować poważne powikłania, zwłaszcza u osób szczególnie na nie narażonych. Szczepienie przeciwko grypie zabezpiecza przed chorobą powodującą poważne konsekwencje.

O wskazaniach i przeciwwskazaniach do szczepień decyduje lekarz – szczepienie wykonywane jest po konsultacji lekarskiej. Najczęściej infekcja mija po tygodniu lub dwóch.

Jeśli jednak objawy okażą się zbyt trudne do zniesienia, jest kilka sposobów na ich złagodzenie:

– przez pierwsze dwa dni infekcji powinniśmy jeść przede wszystkim warzywa i owoce, unikać należy tłuszczy, mięsa i słodyczy,

– do picia najlepsze będą ciepłe ziołowe i owocowe herbaty, na przykład z malin, porzeczek i poziomek z dodatkiem miodu, który ułatwia wydalanie toksyn z organizmu,

– unikajmy alkoholu i papierosów, które zaostrzają objawy przeziębienia,

– na ból gardła powinna pomóc płukanka z szałwii oraz wody ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny lub wody z solą,

– świetnym sposobem na pozbycie się kaszlu zarówno mokrego jak i suchego jest syrop z cebuli lub czosnku,

– w walce z przeziębieniem istotne jest, aby powietrze w pomieszczeniu, w którym przebywamy było ciepłe i dobrze nawilżone.

Przede wszystkim pamiętajmy, że kiedy organizm walczy z infekcją, potrzebuje więcej snu i odpoczynku. Wówczas szybciej wrócimy do zdrowia. Zlekceważona infekcja może się rozwinąć w poważniejszą chorobę.

Last modified: 1 lipca 2020