Fotograf produktowy coraz bardziej potrzebny w biznesie

Autor: |

Fotografia produktowa nabiera coraz większego znaczenia w biznesie. Jest to ważne nie tylko dla wyeksponowania produktu, ale coraz więcej osób przekonuje się o tym, że pomaga w stworzeniu emocjonalnej więzi z klientem.

Co ciekawe, liczne programy i opcje sprzętowe sprawiają, że fotografowanie produktów jest proste – choć nadal trzeba mieć sprzęt przynajmniej za kilka tysięcy złotych, aby wykonać poprawne zdjęcia.

Jeśli więc chcesz ulepszyć swoją grę biznesową i zaprezentować piękne, wysokiej jakości produkty na swojej stronie internetowej lub w materiałach marketingowych poszukaj profesjonalnego fotografa produktowego (polecamy studio bezcieniowa.pl). Albo zainwestuj w szkolenie i przynajmniej namiot bezcieniowy z dobrymi lampami.

Dlaczego fotografia produktowa jest ważna w biznesie

  • Bo ludzie mają dość amatorskich fotografii,
  • Wizualne detale są nam często potrzebne w ocenie jakości produktu
  • Estetyczne zdjęcia pozwalają się wyróżnić marce
  • Większość osób kupuje oczami
  • Niskiej jakości zdjęć należy unikać jak ognia

Fotografia produktowa może być kluczową częścią Twojej strategii marketingowej online i offline. Pomoże Ci promować i sprzedawać produkty, poprawiać jakość Twojej marki, a nawet poprawiać rankingi w wyszukiwarkach. Wszystko to przyda się, gdy będziesz próbował sprzedawać swoje produkty i usługi.

Co składa się na dobre zdjęcie produktu

Ludzie często myślą, że dobre zdjęcia produktów dotyczą tylko oświetlenia i kąta wykonania fotografii, ale w rzeczywistości zadbanie o sam produkt jest równie ważne. Należy go oczyścić, dobrze oświetlić, wyeksponować na odpowiednim tle.

Wiele zależy od tego, czy zamierzasz wykonać zdjęcia produktu na białym tle (tzw packshoty) – lub innym jednolitym, czy może w bardziej artystycznej lub reklamowej konwencji.

Dlatego tak ważne jest, aby podczas robienia zdjęć używać produktów wysokiej jakości.

Ważne jest również ustawienie sceny, która wyróżni Twój produkt. Na przykład możesz zrobić zdjęcia przedmiotu w warunkach industrialnych lub rustykalnych jeśli pasuje to do Twojej marki.

Korzyści z profesjonalnej fotografii produktowej

Dlaczego warto zatrudnić fotografa produktowego? Fotograf produktowy to ekspert, który zapewnia wspaniałe zdjęcia Twoich produktów. Nie tylko wykonuje zdjęcia, ale też doradza, jakie fotografie wykonać.

Koszt fotografii

Kiedy szukasz profesjonalnego zdjęcia produktu, musisz wziąć pod uwagę wiele rzeczy. Koszt jest jednym z najważniejszych czynników. Profesjonalna fotografia może być droga (kosztuje od 15 do 60 zł za zdjęcie – w grę wchodzi wiele czynników), ale często jest warta inwestycji. Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, rozważając koszt profesjonalnej fotografii produktowej:

  1. Cena sesji zdjęciowej może się różnić w zależności od fotografa, miejsca i rodzaju sesji. Niektórzy fotografowie mogą pobierać opłaty godzinowe, podczas gdy inni mogą pobierać stałą opłatę za określony rodzaj sesji. Warto poszukać studia z małej miejscowości o ile ma dobre portfolio. Tam z pewnością koszt wynajmu studia jest niższy, niż w Warszawie.
  2. Jeśli potrzebujesz zdjęć wielu produktów lub różnych ujęć, koszt będzie wyższy niż w przypadku tylko jednego lub dwóch zdjęć na produkt. Wiele tu zależy od Twoich doświadczeń sprzedażowych. Jeśli nie masz rozeznania w tym temacie przetestuj różne rozwiązania.
  3. Jeśli potrzebujesz zdjęć, które są wysokiej jakości i wymagają specjalnej edycji lub retuszu, to również zwiększy koszty.
  4. Im większe zamówienie tym koszt za jedno zdjęcie będzie niższy. Warto zatem zbierać produkty do większych sesji i przesyłać je wykonawcy hurtem.

Jak znaleźć i pracować z profesjonalnym fotografem produktowym

Jednym z najważniejszych aspektów wprowadzania nowego produktu na rynek jest świetna fotografia produktowa. Profesjonalni fotografowie wiedzą, jak sprawić, by Twoje produkty wyglądały jak najlepiej i mogą pomóc w stworzeniu ogólnej estetyki Twojej marki.

Oto kilka wskazówek, jak znaleźć i pracować z profesjonalnym fotografem produktowym:

  1. Zacznij od wyszukania lokalnych fotografów, którzy specjalizują się w fotografii produktowej. Poproś znajomych, rodzinę lub współpracowników o rekomendacje lub przeprowadź szybkie wyszukiwanie w Internecie. Jeśli szukasz w internecie staraj się weryfikować opinie – bo łatwo dziś zdobyć sztuczne rekomendacje…
  2. Po zawężeniu listy potencjalnych fotografów poświęć trochę czasu na przejrzenie ich portfolio. To da ci dobre wyobrażenie o ich stylu i o tym, co są w stanie uchwycić.
  3. Nie bój się wyciągać ręki z prośbą o pomoc i zadawać pytania. Dobry fotograf z przyjemnością odpowie na wszelkie pytania dotyczące ich usług i cen. O ile nie jest zbyt zapracowany.
  4. Nie pozwól, aby odstraszyła Cię myśl o opłacie za fotografię. Większość fotografów pobiera za swoje usługi od ok. 25 zł za jedno zdjęcie.
  5. Poproś o zdjęcia testowe. Zawsze możesz przetestować wykonawcę niewielką sesją próbną – czasem jest płatna, a czasem bezpłatna.
  6. Po znalezieniu potencjalnego fotografa umów się na spotkanie z nim (osobiste lub zdalne). Jest to ważne, ponieważ pozwoli Ci zobaczyć fotografa na własne oczy, zadać mu pytania i wyczuć jego styl. Poznasz też czy jest punktualny i dobrze zorganizowany. A warto podkreślić, że organizacja pracy jest bardzo ważna, gdy ma się wiele zleceń.

Podsumowując:

Fotografia produktowa jest jak witryna sklepowa dla Twojej firmy. Jest to pierwsza rzecz, którą ludzie widzą i musi być atrakcyjna, aby zachęcić ich do dowiedzenia się więcej o tym, co masz do zaoferowania.

/ ARTYKUŁ SPONSOROWANY /

Last modified: 23 czerwca 2022

Zmień język »
Skip to content