Fałszywi sprzedawcy prądu

Autor: |

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o przedstawicielach handlowych, pukających do drzwi świdnickich mieszkań i oferujących niższe opłaty za energię elektryczną (ZOBACZ: Uważaj na oszustów). Dziś jedna z Czytelniczek poinformowała nas, że w jej progach znów zawitali oszuści.

– Rano zapukali do mnie dwaj mężczyźni. Nie przedstawili się i nie powiedzieli z jakiej są firmy. Zaproponowali podpisanie dokumentu, dzięki któremu miałabym mniej płacić za prąd. Chcieli też zobaczyć mój ostatni rachunek. Nie zgodziłam się i zakończyłam rozmowę – mówi Czytelniczka i dodaje: – Pamiętam, że w ubiegłym roku też chodzili po bloku, w którym mieszkam. Wtedy również odprawiłam ich z kwitkiem.

To nie jedyna osoba, którą odwiedzili ostatnio nieuczciwi sprzedawcy. Na popularnym portalu społecznościowym mieszkańcy przestrzegają, że pojawili się także w blokach przy ul. Racławickiej, Spadochroniarzy, Jarzębinowej i Kalinowej.

Często, przy okazji takich sytuacji mieszkańcy biorą przedstawicieli handlowych za pracowników Polskiej Grupy Energetycznej. Zapytaliśmy u źródła, czy firma wysyła swoich przedstawicieli do klientów.

– Pracownicy PGE nie odwiedzają klientów w ich domach. Jeśli ktoś powołuje się na naszą firmę, możemy być pewni, że to oszust – mówi Mariusz Majewski, rzecznik PGE Obrót.

Nie daj się oszukać

PGE przypomina kilka zasad, o których warto pamiętać, by nie paść ofiarą nieuczciwych sprzedawców. Przede wszystkim należy sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i dowiedzieć się, jaką firmę reprezentuje. Należy też dokładnie zapoznać się z dokumentami, które nam proponuje. Skontrolować wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty, a także sprawdzić jakie są warunki rozwiązania umowy. Jeśli zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy, zachowajmy jeden egzemplarz dla siebie.

– W przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy, czyli na przykład w domu, mamy prawo do jej rozwiązana w ciągu 14 dni, bez żadnych negatywnych skutków – wyjaśnia Mariusz Majewski. – PGE Obrót opiera swoją działalność  na transparentności oraz uczciwej konkurencji polegającej, między innymi na dokładnym informowaniu klientów o produktach i usługach. Spółka ma certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią. Co roku, w ramach TOE uruchamiana jest ogólnopolska kampania informacyjna „Sprawdź kto sprzedaje Ci energię”. Jej celem jest ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami na rynku sprzedaży prądu i gazu. Ponadto, spółka prowadzi akcje informacyjne ostrzegające klientów oraz informujące, jak nie dać się oszukać. A także przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.

Last modified: 8 maja 2020