Drugie życie lamp z Nadleśnej

Autor: |

Dwadzieścia dziewięć lamp hybrydowych stanie przy świdnickich ulicach, by poprawić bezpieczeństwo w newralgicznych lokalizacjach, takich jak skrzyżowania czy progi zwalniające. Oświetlenie zostanie przeniesione z ul. Nadleśnej.

Słupy oświetleniowe wraz z turbiną wiatrową i modułem fotowoltaicznym zostaną zdemontowane, poddane konserwacji i serwisowi, po czym zainstalowane w wybranych miejscach.

– Pojedyncze lampy hybrydowe będą demontowane z ul. Nadleśnej, ponieważ w ramach budowy ulicy powstało tam oświetlenie zasilane z sieci elektroenergetycznej. Podwójne oświetlenie jest nieekonomiczne i niezasadne, zaś lampy są sprawne. Wymagają jedynie konserwacji, wymiany zużytych elementów lub drobnych napraw. Z tego względu nie chcemy się ich pozbywać, lecz wykorzystać w innych miejscach – tłumaczy Marcin Dmowski, zastępca burmistrza.

Oświetlenie zyska ul. Kaczeńcowa, gdzie staną 3 lampy przy progach zwalniających. Ulica Miętowa wzbogaci się o jedną lampę przy progu zwalniającym, trzy przy skrzyżowaniach ulic: Kminkowej, Anyżowej i Rucianej oraz jedną na zakręcie ulicy. Jedną lampą zostanie doświetlony zakręt na ul. Słonecznikowej. Aż siedem słupów z oświetleniem stanie przy ul. Rumiankowej. Oświetlone będą tu skrzyżowania ulic: Kminkowej, Anyżowej, Rucianej, Miętowej, Działkowca, Słonecznikowej, Tatarakowej. Dodatkowo jeden słup stanie przy progu zwalniającym. Na ul. Widokowej oświetlonych zostanie pięć nowo powstających progów zwalniających, tam też doświetlone zostaną skrzyżowania z ulicami: Barwną i Spokojną. Przy ulicy Barwnej zaplanowano ustawienie trzech lamp przy skrzyżowaniach z ulicami: Kolorową, Błękitną i Złotą. Dwie lampy staną też przy skrzyżowaniach ul. Srebrnej z Perłową i Złotą.

– Przeniesienie tego oświetlenia z ulicy Nadleśnej w inne lokalizacje ma na celu doświetlenie niebezpiecznych miejsc na ulicach, gdzie nie ma oświetlenia. Budowa nowego oświetlenia ulicznego wymaga sporządzenia projektu zgodnie z normami i uzyskania pozwolenia na budowę. To rozwiązanie jest zdecydowanie tańsze i szybsze, niż budowa nowego oświetlenia, ale i jego założenie jest inne. Ma na celu jak najszybsze poprawienie bezpieczeństwa, zanim zbudowane zostanie docelowe oświetlenie uliczne – informuje M. Dmowski.

mj

Last modified: 30 listopada 2021