Czy tak wyglądać będzie nowy terminal?

Autor: |

W ubiegłym tygodniu władze Portu Lotniczego Lublin unieważniły przetarg na budowę terminalu. Cięcia w projekcie spowodowane były opinią ekspertów z organizacji JASPERS.

Zaprojektowany terminal, zaplanowany do budowy i rozbudowy w kilku fazach, w fazie pierwszej będzie miał około 11 tys. metrów kwadratowych powierzchni, zarząd pierwotnie planował 23 tys.m2. Zmiana spowodowana została zaleceniami ekspertów z organizacji JASPERS współpracujących z Komisją Europejską, która opiniuje projekty weryfikowane przez Komisje Europejską.

Według ekspertów JASPERS, KE zaleca oszczędności wszystkim beneficjentom starającym się o środki z UE i bardzo ostrożnie podchodzi do prognoz ruchu lotniczego. By nie rezygnować z części komercyjnej, generującej dochody lotniska oraz strefy obsługi pasażerów przyjęto, że terminal w pierwszej fazie nie będzie miał antresoli i części podziemnej, nieco zwężone zostaną też skrzydła boczne budynku. Pozostanie wjazd dla szynobusu, którym będzie można dojechać do Lublina. W przyszłości, w zależności od potrzeb, oczywiście będzie można realizować kolejne fazy rozbudowy i terminal rozszerzyć.

Korzystając z rzutów technicznych nowego terminala opublikowanych przez spółkę, członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Lublina przygotowali wizualizacje porównujące stary projekt budynku terminala i nowy, po ograniczeniach.

Nowy przetarg zostanie ogłoszony prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu. Jeśli nie będzie zaskarżeń, po około dwóch miesiącach poznamy wykonawcę tej części inwestycji. Jak zapewniają przedstawiciele Portu, nie wpłynie to na opóźnienie oddania do użytku lotniska, gdyż wykonawca będzie mógł rozpocząć budowę i jednocześnie opracowywać brakującą dokumentację.

Last modified: 2 lipca 2020

Zmień język »