Co zrobić, by nie przytyć w święta?

Autor: |

Święta Wielkanocne, to czas kiedy spotykamy się przy suto zastawionym stole. Nie łatwo oprzeć się jedzeniu, gdy wokół tyle pyszności…

Dlatego świąteczne ucztowanie często zostawia po sobie ślad w postaci kilku kilogramów więcej na wadze. I nie ma się co dziwić, świąteczne przekąski, to prawdziwe kaloryczne bomby. Co więc zrobić, by przez ten okres nie przytyć? Oto kilka porad:

Odchudź świąteczny jadłospis

* do sałatek używaj majonezu niskotłuszczowego i jogurtu naturalnego

* zamiast soli używaj świeżych ziół, bazylia czy koperek wspomagają trawienie i ułatwiają spalanie tłuszczu

* wędliny „z tłuszczykiem” zastąp chudymi

* do wyrobu ciast używaj mniejszych porcji składników, np. zamiast 5 jaj, użyj 4, różnica nie będzie odczuwalna

ABC zachowania przy stole

* jeśli święta spędzasz z wizytą u bliskich, przed wyjściem do nich wypij szklankę chudego mleka, zawarte w nim białko, to skuteczny „oszust”, który zmyli głód

* przed posiłkiem wypij szklankę wody gazowanej, woda zmniejszy apetyt i przyspieszy metabolizm

* nie żałuj sobie chrzanu i ćwikły, pomagają w trawieniu i hamują apetyt

* jedz wolno i delektuj się każdym kęsem

* na deser wybierz ciasta z owocami, zawierają dużo potrzebnego błonnika

* jak deser to i kawa, kofeina i cukier pomogą szybciej strawić tłuszcze

* wstań od stołu z uczuciem niedosytu, lepiej jeść częściej, a w mniejszych porcjach

Nie zapominajmy także o wysiłku fizycznym. Dłuższy spacer czy odrobina joggingu, z pewnością nam nie zaszkodzą.

Last modified: 30 czerwca 2020