Cargo się rozwija

Autor: |

Fot. Port Lotniczy Lublin
W marcu pisaliśmy o przesyłce, która ze Świdnika poleciała do Nowego Jorku (CZYTAJ: Ze Świdnika do Stanów). Jak się okazuje, usługi cargo cieszą się dużym zainteresowaniem. W tym tygodniu pracownicy lotniska odebrali nocny transport z Barcelony.

W przesyłce znajdowały się części samochodowe, które trafią do lubelskiej firmy z branży motoryzacyjnej.

– Przedsiębiorcy mogą teraz szybko i wygodnie wysyłać swoje wyroby do dowolnego miejsca na świecie, a także importować produkty, wykorzystując nasze lotnisko. To szansa dla wszystkich, również dla lotniska, które zyskuje ważne źródło nowych przychodów – mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin w Świdniku.

Lotnisko jest w stanie obsłużyć ładunki lotnicze w samolotach pasażerskich oraz towarowych. Przesyłka przechodzi przez kontrolę bezpieczeństwa i zostaje załadowana do samolotu. Po przylocie do Lublina, ładunek jest sprawdzany i przygotowywany do odbioru, a następnie oczekuje na przekazanie klientowi. Port korzysta również z obsługi towarów formułą RFS (Road Feeder Service). Polega ona na transporcie towaru lotniczego ciężarówkami do samolotu znajdującego się na innym lotnisku.

Lotnisko cały czas stara się inwestować w usługi cargo.

– Doposażono magazyn w nowe urządzenie rentgenowskie, które umożliwia obsługę przesyłek o wielkości nawet 145 x 180 cm. Usługi cargo są dostępne całą dobę, po wcześniejszej awizacji. Spółka pracuje również nad projektem realizacji nowoczesnego terminalu cargo o powierzchni ok. 3000 mkw. z dedykowanymi pomieszczeniami do usług towarów specjalnych – mówi Piotr Jankowski, rzecznik prasowy PLL.

Więcej informacji na temat usługi cargo można uzyskać na stronie internetowej: www.airport.lublin.pl/cargo.               

Last modified: 23 kwietnia 2021