Awaria w biletomacie?

Autor: |

Kilka dni temu do naszej redakcji napisała Czytelniczka, która skarżyła się na biletomat dostępny w pobliżu przystanku przy ul. Racławickiej. 5 grudnia świdniczanka chciała kupić papierowy bilet, jednak okazało się, że urządzenie nie oferuje takiej usługi.

– Planowałam pojechać autobusem nr 35 na cmentarz (kurs z godz. 11.18). Nie miałam biletu, więc chciałam go kupić w biletomacie. Gdy do niego podeszłam okazało się jednak, że ta funkcja jest nieaktywna. Automat nie był też dostępny w autobusie, a u kierowców nie można teraz kupować biletów. Co zrobić w takiej sytuacji? – pyta pani Alicja.

Skontaktowaliśmy się z przedstawicielami Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, który jest właścicielem automatu również w naszym mieście. Jak nam przekazano, 6 i 7 grudnia urządzenie działało poprawnie.

– Oczywiście nie wykluczamy, że pojawił się chwilowy błąd. Dlatego też, w celu weryfikacji poprawności działania urządzenia wystąpiliśmy do operatora zewnętrznego z prośbą o sprawdzenie – mówi Monika Fisz, inspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami ZTM w Lublinie.

W październiku ZTM wprowadził nowy System Biletów Elektronicznych Lubika. W jego ramach osoby podróżujące komunikacją miejską, zamiast tradycyjnych przejazdówek, mogą skorzystać z taryfy przystankowej check in/out albo kupić bilet przez aplikację w telefonie.

– ZTM ma bardzo dużo kanałów do dystrybucji biletów, a ostatnio pojawiły się bardzo wygodne i bezpieczne w dobie pandemii rozwiązania z systemu Lubika. Dla pasażerów wybierających tradycyjne kanały pozostaje do dyspozycji ponad 230 punktów i biletomatów stacjonarnych, w których pasażerowie mogą dokonać zakupu biletów papierowych. W trakcie podróży można także dokonać zakupu przy pomocy aplikacji na urządzenia mobilne. Ponadto wdrożony w październiku system biletu Lubika, daje dostęp do nowych metod wniesienia opłaty za bilety m. in. za pośrednictwem aplikacji mobilnej Lubika, sklepu internetowego czy płatności zbliżeniowych w kasownikach EMV zamontowanych w każdym pojeździe – informuje Monika Fisz, inspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami ZTM w Lublinie.

W wiadomości od naszej Czytelniczki pojawiło się też pytanie o możliwość instalacji kolejnych biletomatów w Świdniku.

– Trzeba się nad tym zastanowić. Na ten moment biletomat znajduje się obok przystanku, który jest najbardziej oblegany. Niewykluczone jednak, że przydałby się kolejny w innym miejscu – odpowiada Marcin Dmowski, zastępca burmistrza.

Last modified: 13 grudnia 2021

Zmień język »